Pages

Wednesday 18 May 2011

its an awesome evening

ni first post aku untk blog aku yg very first one gak.. aku sebenarnye xtaw nk post ape.. pasal the very first one kene la the very best gak kan? haha..and since aku xde follower pon for now.. boleh kate. aku tulis for myself and syok sendiri je ni.. so biar aku cter sket pasal aku la.. YES. aku mmg seorng yg super malas. tp aku pikir gak la mase depan..NOT VERY MUCH tho.. fyi la.. aku ni boleh terbangkan kapal terbang.. and aku nak cter insiden best mase aku fly dulu....

byk la mende2 bodo and mnyusahkan dan mmbahaye kan nyawa kau yg kau boleh buat mase training dulu. tp yg aku nak citer ni mende yg aku xplan pon nak nyusahkan diri sendiri... shit happend kan? satu hari tu aku kene buat NAVIGATION. bukan navigator... haha.. senang ckp aku kene terbang jauh sikit la dari hari2 biase.. prgi tempat2 yg aku jarang pergi dengan hanye berpandukan peta shj. so malam tu aku dah ready smua.. plot aku pnya route/journey kat atas map tu... ready2 la smua. and aku lupa bgtaw. aku fly sorang2...

bsoknye.. dah take off smua.. aku pon keluar kan rokok.. hah.. jgn xtaw... makan nasik lemak pon boleh la sambil fly.. no jokes!. tp salah la.. kalo ade instructor.. kompem kau cuci mulot dgn tangan dan kaki dia... so aku fly la.. based on map.. untk few check point yg awal.. aku agak biase la ngan kawasan tu.. so let it be la. aku buat je ape yg perlu.. report position smua... so hari jadi makin gelap la. awan hitam dan start dtg kat bhgian tmpat yg aku nk tuju... mase tu aku chill lg .. tp aku kene maintan visual ngan ground... sbb aku refer map.. so dah smpai tgh2 journey aku... awan dah start tutup visual ground aku. aku dah start panic. aircraft aku plak. xde GPS.... channntteeekkk!!!! pendek kate.... aku xtaw aku ade kat mane mase tu.. haha.. cuak gile weh.. peluh besar2 bijik sagu keluar.. so aku call tower..''sir.. im lost!'' pendek je. simple. macho. bergaye. tower pon trdiam kjap..
muke aku mcm ni la... macho je.. what?? lost?? sezen brape? haha

ouhh.. aku lupe bgtaw... ''tower''... tu la.. yg jage traffic kitorang.. kan kat atas tu xde traffic light kan?? mcm tu la. so mase tu tower pon dah pening. pasal dia xleh kesan aku ade kat mane... lol. lg la aku cuak... aku pon pusing2 la kek atas tu kjap.. sambil hujan dah start turun.. fuuuhhh!!! gugur jantung weh!!! haha.. dia bg aku koordinat aku mase tu.. and bearing aku.. hah. pnya la aku pening ngan map aku smua.. ntah dah ke mane.. ngan gelap lg. ngan aku nak tgk plak bearing smua. so.. aku bgtaw tower je. yg aku akan mnghala ke laut dan aku akan terus mnyusuri pantai balik ke airport... mase tu aku jd keutamaan.. kapal terbang yg ade kat kawasan2 berhampiran.. kene blah.. haha.. pasal aku nak lalu.. macho kan?? so.. aku pon terbang ke laut.. and aku follow tepi pantai... sbb aku airport nye kat tepi pantai.. so.. kalo btol heading.. akan smpai la ke airport.. di pendek kan citer.. aku pon selamat land.. alhamdulillah..
mcm ni la fly.. tgk peta.. tgk bumi..[taken using my nokiaE72 camera]

tp kami rahsia kan la dari instructor... budak2 batch aku taw la.. kalo instructor taw aku sesat.. mmg aku akan terus disesat kan dgn jet kundo mereka... so itu la.. byk lg cter pasal flying tp aku mybe xkan cter la dlm next post. next post aku jd rakyat biase je la.. haha.. to those yg minat dalam bidang ni. please try.. mmg seronok pon..mcm2 la.. and jgn takut yg pnting.. kene berani. bila lagi kan nak terbang?? ini sedikit sebanyak la pasal aku.. haha... tu je for now.. HAPPY FLYING SMUA!

''gooddelak'!! everybody

4 comments:

  1. Pffft best gile. Nak jadi pilot tak bole. SO bace cerita org pon jadi la. Best !

    ReplyDelete
  2. hahaha.. asal xboleh plak??

    ReplyDelete
  3. Ehhe. Sbb I perempuan so parents tak galakkan sgt. Lagipon I rasa otak I lebih kpd arts. That's why I ambik Law. Tak payah belajar maths >_<
    But still, bab2 pilot ni I minat lagi. :)

    ReplyDelete
  4. woooiitt... orang laut datang lawat ni

    ReplyDelete